2
1

16 september 2015

Eén van de hoofdonderdelen bij deze modulebaan is de halfreliëf loods. Het idee van deze loods is dat het een op- en overslag is met een spooraansluiting. De loods moet een simpele en misschien zelfs wel saaie uitstraling krijgen met kleuren die je veel in de jaren '90 zag. Een verslag van de bouw van de loods is hier te lezen en volgt in de Railhobby. Onderstaand detailfoto's van de loods en omgeving en een filmpje.



Voor de loods is ook een bord geplaatst waarop staat dat het NS-personeel zich moet melden. Eenzelfde bord staat nog altijd bij Electrolux in Alphen aan den Rijn ondanks dat de NS hier al jaren niet meer komt.

Uiteraard wordt de omgeving rondom de loods ook afgewerkt met details en groen. Zo is er een rommelhoekje gemaakt.

Bij zo'n bediening hoort uiteraard ook een hek. Zo'n hek zorgt vaker dan wellicht gedacht voor problemen in de werkelijkheid, en zorgt daarmee dus ook voor scènes (voorbeeld). Het hekwerk is gemaakt van styreen, ijzerdraad en koper. Het kan overigens worden geopend en gesloten.







Het filmpje waarin rangeerbewegingen op de twee modules te zien zijn.

28 februari 2016

De bouw van de baan had enkele maanden stilgelegen, maar inmiddels was de zin voor het bouwen weer teruggekeerd en zijn er twee wissels aangesloten. Hierna konden ze worden geballast en kon de omgeving worden gemaakt.

De ballast is net geweatherd, de verf moet hier nog opdrogen.

Ook zijn de eerste twee bomen geplaatst. Dit geeft gelijk een veel gevulder beeld. Desondanks moeten er nog veel meer bomen worden toegevoegd om tot een tevreden eindresultaat van een bosrand te komen. Op de foto is de 2456 te zien die op de oude aansluiting rijdt.



Een doorkijkje tussen het groen begint te ontstaan.

Naast het trafohuisje staat de tweede boom.



Met een begrasser gemaakte pluimen gras tussen de rails.

De Artitec handstellers zijn enigzins aangepast. De onderkant is versneden en er zijn twee zogenaamde metalen balken (uit styreen) aan gemonteerd waardoor echte situaties worden nagebeeld. Bij de originele versie van de handwissel zou deze niet op de houten dwarsliggers kunnen zijn gemonteerd.

De 2426 komt met een aantal Groentewagens over de aansluiting op weg naar het raccordement, om aldaar de wagens toe te voegen aan de lege afvoertrein.

Na deze werkzaamheden aan de scenery wederom een filmpje van het rijden met wat materieel op de modules.

De bouw van deze baan wordt vervolgd.



2
1